Over Katapulten, scorpioenen, papaver en peperkes - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van anjaenton - WaarBenJij.nu Over Katapulten, scorpioenen, papaver en peperkes - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van anjaenton - WaarBenJij.nu

Over Katapulten, scorpioenen, papaver en peperkes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

15 November 2008 | Thailand, Chiang Rai

Hallo eenieder,

Ik ben gedwongen door Anja om ook een stukje op deze site te schrijven dus bij deze dan. We zijn een paar uur geleden in Chiang Rai aangekomen. Dit ligt in het noordelijkste puntje van thailand onder birma en laos. Het gebied draagt de naam gouden driehoek. Dat komt omdat hier net als in afganistan een gigantische hoop opium (papaver) wordt gekweekt. We gaan vanavond op stap dus dat wordt fun....
Gisteren en de dagen ervoor zaten we in Chiang Mai. Prachtige stad met water en rivieren. Hier hebben we het Loi Kra Tong feest gevierd. Ook wel bekend als de full moon party. Duizenden hetelucht ballonnen en vuurwerk vulden het luchtruim boven de stad. Een parade van praalwagens enz. Nog skonner as bij ons het carbnaval (op het bierdrink gedeelte na dan ...)
Ook een paar daagjes de juingle in geweest met 2 oude nichten uit zwitserland en een thaise gids. Ongeveer 15 km beropwaards gelopen om vervolgens een ijskoude nacht tegemoet te zien op een bed van bamboepijpen. Niet geslapen. Snachts een plekje proberen te vinden waar eerder die avond het kampvuur brandde. Hier lagen ale honden uit het dorp en ik werd vriendelijk verzocht op te bokken (een dikke hond liet me zijn tanden zien en gromde...) Er was ook een klamboe op gehangen tegen de malariamuggen. Smorgens ontdekte ik dat er ongeveer 500 duuzend aan de binnekant van het net zaten! (Die beesten kwamen volgens mij gewoon tussen de spleten van het bamboe omhoog). Mr Ton heeft me katapult leren schieten. Deze wapen gebruiken ze hier om vee bijeen te drijven en eventueel ratten koud te maken. Na een half uurtje oefenen lukt het me om een leeg colablikje te raken op 25 m afstand! Ook hebben we horzelnesten en bijennesen gezien in bomen van wel 40m hoog. Hier klimmen die inboorlingen in (zonder safety line)om honing te verzamelen! Als je een giftige scorpioen uit zijn hol wilt lokken peuter je er gewoon met een lang grasspriet in en als je honger hebt eet je rode bessen van een struik. Al lopende door de rijstvelden knallen we erop los met onze katapulten. De gids schiet tegen een holle boom en de steen kaatst terug op Anja! (gelukkig geen blauwe plek wel wat gevloek.) We worden steeds begleid door enkele straathonden uit het dorp. Die beschermen ons voor eventuele wilde dieren en schooien onze rijstlunch weg. Ook loopt er een soort plaatselijke alcoholist mee op idiote regenlaarzen. Hij mompelt af en toe iets en drinkt de hele tijd bier. (lokale cor vd p) Overigens is hij king in katapult schieten, het lijkt wel een mitrailleur! Mr Ton heeft die avond voor ons gekookt. Wederom zeer lekker dat thaise eten. Ik maak kennis met een echte rode peper.... Na 20 minuten mondspoelen en binnesmonds vloeken kan ik mijn maaltijd hervatten. Savons liedjes gezongen met de kinderen uit het dorp en een ballon opgelaten en vuurwerk afgestoken.
De avond ervoor zaten we in het hotel wat te interneppen. Langs mijn zat een jongen die wel erg op joran vd s leek. Ik dacht in peter R termen en begon anja te filmen met mijn camera. Toen hij dit zag klikte hij zijn scherm dicht en rende het hotel uit. Ik heb hem echter maar 5 sec. gefilmd. (Kan toch weer een stukje spraakmakende tv worden....)
Hiervoor zaten we op de river Kwai. Ook mooi. Geslapen in een boothuis dat dreef op een river waarover discoboten vaarden. Toen we eenmaal rustig op bed lagen begon de herrie.
Daarvoor in Bangkok. (The Hell from Bangkok Kaosan Road)We hebben inmiddels al van ervaren thailand reizigers gehoord dat je hier beter weg kunt blijven als toerist. Ik schaam me daarom ook niet meer dat we gillend naar huis wilden en de deur van onze hotelkamer barricadeerden!

Terug naar het heden:
Morgen gaan we naar Laos. Het skonste land hier in Azie volgens veel mensen en boeken. We komen er al echt in (het reizen) en we laten ons niet meer peopelen! No more mister nice gay. Er wordt voortaan flink onderhandelt over hotel en taxikosten. Nu zitten we een hotel dat €7 per nacht kost voor 2 personen inclusief breakfast en kauw bier uit de minibar! Al met al goed toeven hier en we ontpoppen ons tot ware globetrotters!!

Heel veel groenten van Anja en Ton

Ps binnekort verschijnt er hier een rekeningnummer waarop jullie poen moeten storten voor onze volgende reis (gna gna)

  • 15 November 2008 - 14:45

    Jozzie De Krullenbol:

    ha lieve ton en anja, mooie avonturen. die katapult acties lijken me ook wel iets voor nijmegen. geniet nog lekker samen, ook met de zwitsers.
    grtn m j m en joske

  • 17 November 2008 - 14:39

    Joran:

    Ik was het niet!
    En als ik het wel was dan weet ik het niet meer!

  • 17 November 2008 - 14:39

    Joran:

    Ik was het niet!
    En als ik het wel was dan weet ik het niet meer!

  • 17 November 2008 - 17:48

    Miriam:

    Machtige verhalen, fijn dat alles goed gaat.Hier is nog alles rustig...

  • 17 November 2008 - 19:16

    Erik En Joyce:

    Mooi verhaal Ton, leuk te horen dat alles goed gaat. (ook niet meer ziek geweest, zeker geen bureis meer gehad.)
    Groetjes Joyce en Erik vanuit een bewolkt Asten.

  • 17 November 2008 - 21:19

    Maria Th.:

    Prachtig verhaal Ton, je kunt het, maar niet van je verwacht dat je je liet dwingen door Anja.
    Enne Anja,ook gezien wat voor boksen die oude nichten uit Zwiterserland aan hadden??
    Geniet ze.

  • 17 November 2008 - 21:38

    Evelien Swinkels:

    hallo anja en ton,
    zo te lezen begint het reizen jullie steeds beter te bevallen, kei leuk.Alleen als Ton zo gevoelig is voor nare busritjes kun je deze in Laos beter vermijden, erger als daar gift ut ze nie....Geniet ze .groetjes Evelien

  • 17 November 2008 - 21:55

    Hanneke:

    Hee Anja en Ton,
    je ziet wel, ik weet jullie toch wel te vinden, ook al zijn jullie ver van huis. Toch fijn dat ook ik jullie een beetje kan volgen op jullie avontuur. Een heel prettige voortzetting van jullie ontdekkingstocht.Groetjes

  • 20 November 2008 - 18:20

    Tjuk:

    Skon verhale man!
    Des heul wa bitter als hier in Aasten. Ut regent ok nog

    Groeten van Tjukkuh

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Actief sinds 25 Okt. 2008
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 9210

Voorgaande reizen:

05 November 2008 - 18 November 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: